Zaga 9 månader idag

Idag blir vår Zaga 9 månader. När jag ser henne bredvid nyfödda blir jag alltid så förvånad över hur stor hon ser ut. Hon är ju också bara en liten bebis. Eller? För varje dag som går blir hon mer och mer ett självständigt litet barn med stark vilja och väldigt envis, men samtidigt väldigt lyhörd.
 
Zaga kryper nu med en jäkla fart. Hon ställer sig upp mot allt, går längst möbler och står även kortare stunder utan stöd. Idag stod hon ganska länge och gungade på stället innan hon tillslut satte sig ner. Börjar bli väldigt stadig vår flicka och jag tror att hon kommer vara ganska tidig med att gå, om inget annat hoppas jag på det iaf.
 
Zaga sover mellan 21.00 - 08.00. Hon sover två gånger om dagen.
 
Hon tycker fortfarande om all mat. Nu har hon mer tålamod vid matbordet och äter hela portioner utan att behöva distraheras med något. Hon får både burkmat och min egen mat. Till frukost får hon gröt och till kvällsmål godnatt ersättning. Sen i mellanmål får hon oftast bröd med leverpastej och en banan. Men ibland annat, som igår fick hon yoghurt med bär. Det var populärt kan jag säga.
 
Zaga använder ljud, pratar inte än.
 
Hon älskar att härmas. Hon kan vinka och gör man indianljud mot sin egen mun gör hon det på sig själv. Säger man ett ljud gör hon detsamma. Hon tycker om att pussas, helst med sin egen spegelbild.
 
Zaga väger nu 8400g & är 69cm lång, har storlek 74 i kläder nu.
 
Vår älskade dotter har en jäkla energi och ett gott humör. Även om hon börjat visa tendeser på en stark vilja. Som när hon inte är nöjd med något slår hon handen i bordet. Svårt att bli arg på henne då för hon ser så jäkla söt ut när hon gör det, eller kan hon även bara sätta sig ner på rumpan och gallskrika tills jag kommer och tar upp henne, det har blivit en vana just nu.
 
Ettårsdagen närmar sig med en jäkla fart. Försöker njuta av det första året med Zaga så mycket jag bara kan. För snart är det slut. Då börjar nya äventyr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0