MÅNDAGEN DEN 16 JANUARI

Jaha tyvärr blev det dålig uppdatering igår eftersom att man hade fullt upp att göra och knappt var hemma under hela dagen! Befann oss nämligen hemma hos svärföräldrarna direkt när vi gick upp åtta .. tidig morgon också!

Åkte dit och åt frukost, Mari kom med nybakade bullar, sen blev det att sätta igång att tömma gödselhögen, tog först våran egen, det tog tills tolv tiden, sen blev det att få bort Nicklas också, grannens. Gick lite fortare eftersom dom hade inte lika mycket, bara två hästar.

Efter att det var gjort så gick jag och svärmor en promenad med hundarna sen blev det att jag fixade och myste lite med min fina gosse lite extra .. tyckte han om, det posetiva med minus grader är att han inte kan rulla sig i värsta leran som han brukar, så nu håller han sig nog ren tills det ska regna i veckan, dom har nämligen lovat regn på onsdag redan, så trött på detta regnandet, bättre en minus och fint om dagarna, det gillar man mera!

Sen väl hemma så blev det bara att byta om och sen iväg till affären för att handla hem lite som behövdes och sen resten av kvällen blev väldig lugn, gjorde mat och sen spelade vi bingolotto eftersom jag vann ny lott förra veckan, så var man ju nästan tvungen att spela! :)

En bra söndag med andra ord, idag har jag direkt inget planerat mera än att jag hade tänkt ta en promenad med Trixie, ett litet städryck här hemma, sen stallet i eftermiddag, skulle behöva tvätta bilen också, men inte så bra att göra det när det är minus ute, så får väl se om det blir pluss under dagen så kör man och gör det också ..
Vi får väl se vad det blir av denna dagen ..

Puss från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0