BESÖK HOS GAMMELFARMOR & GAMMELFARFAR

Inatt har det varit en väldigt jobbig natt, Zaga har haft magknip och allmänt gnällig, så ingen sömn inatt för min del .. så är det att vara mamma tydligen, man vet aldrig när man får några timmars sömn! Vaken natt inatt hoppas jag dock inte på, någon timme kan man alltid hoppas på, ska försöka hålla Zaga vaken lite mer ikväll så man kanske kan få lite sömn .. får se hur det går att försöka hålla henne vaken, just nu sitter hon i baby sittern som hon inte gillar alls, hon hatar nämligen att ligga/ sitta ensam, ska alltid vara i famnen och någon gång måste hon vänja sig att inte vara i famnen alltid .. & jag känner att jag måste börja så smått redan nu annars lär jag ha ett helvete längre fram, hon kan inte ens ligga på filten vaken utan att skrika, inget vidare kan jag säga! Får ta lite i taget helt enkelt ..

Imorse gick man upp vid åtta, blev ett bad för Zaga sen gjorde jag mig i ordning och fick i mig frukost, sen lite efter ni begav vi oss hem till Gammelfarmor & Gammelfarfar för besök, brukar göra det en gång i veckan så dom får träffa Zaga och följa hennes uppväxt .. stannade där tills tre så man blev bjuden på mat och god efterätt, äppelpaj och vaniljsås, så idag behövde man inte tänka på att laga mat, för jag fick med mig mat hem till sambon, väldigt skönt att slippa stå framför spisen ibland! gör man ändå dagligen!

Sambon slutade vid fyra, så var hemma vid halv fem, har varit lugnt sen dess & Zaga hade lite skrik när han väl kom hem men efter ett tag så lugnade hon sig, börjar ta nappen mera nu så jag hoppas på att hon snart kommer ta nappen direkt än att hon ska skrika hela tiden, sugbehovet hon behöver, med lite träning så ska det nog gå bra, hoppas jag på iaf ..

Nu ska jag krypa ner under filten och slöa, känner mig helt slut idag, känns verkligen att man inte fått sova inatt, har inte fått sova ordentligt sen Zaga kom och jag vet att det kommer dröja innan jag kommer få sova en hel natt så bara att vänja sig, eller att kroppen måste vänja sig!

ha en bra kväll allihopa ..

puss från mig.


Kommentarer
Postat av: esther

fin blogg:)

2012-02-28 @ 20:41:25
URL: http://zuccini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0