FULLT UPP

Ja nu har man kommit hem efter varit iväg par timmar, körde iväg till hästboden och hittade lite nytt till min fina gosse, nytt regntäcke, reflex skritttäcke, schabrak, benreflexer, tränsreflexer, borstar, vantar, sadelgjord! Ja det blev alltså en hel del helt enkelt, behövliga saker som man behövde ha ..

Efter shoppingturen så blev det iväg till stallet, Mari och Mattias var också där, blev att snacka med dom ett tag innan det blev en runda på hästryggen, sen kom även svärföräldrarna så dom hann man också med att snacka ett bra tag med, så tog typ en timme innan jag väl kom ut till stallet! Trotts vädret så begav man ändå sig ut, varit sugen sen igår att rida, trotts att det blåste som fan och regnet var i luften så blev det ändå en runda med min gosse, Mari kunde inte följa med idag, så blev en tur själva idag, blav verkligen chockad över att han skötte sig galant idag, ingen bråkstake som skulle hitta på med massa hyss, underbart! Väl hemma så fick han massa extra gott sen provade vi alla nya saker, passade galant! Fick även på sig sitt nya regn täcke, satt fint det också.

Nu är man hemma igen, ska börja med att bada Trixie eftersom hon som vanligt lyckats rulla sig i något skit igen, ovanligt! Sen ska jag påbörja städningen och lite annat som ska göras här hemma, lika bra så man får det gjort, sen är det fullt upp resten av helgen!

Puss från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0