HEMMA

Nu har man kommit hem igen, blev en solning på 24 minuter idag, väldigt skönt.
Eftersom Fidde sola så pass länge så provade även jag, eftersom jag solar för det mesta 16 eller 20, så fick man prova 24 denna gången, ingen stor skillnad, lite mer färg kanske, men dock inte bra att sola så pass länge om man solar par gånger i veckan, men om man vill hålla färgen i trimm så kan man nog sola lite längre i mellan åt! :) Man får testa sig fram ..

Efter man solat så blev det direkt till hästarna, väldigt skönt idag förutom en jävla blåst .. Trodde ett tag att man skulle blåsa iväg, men klarade av denna ridturen också, jobbar att få upp honom i sin riktiga kondioton igen, den är inte som den har varit tidigare, har börjat att ta in dom om nätterna nu också, så mindre gräs för honoms del, så får man börja stöd fodra istället .. Man har lite mera koll i vad han får i sig då också, eftersom han gått på bete hela sommaren så är han lite små tjock än, men det försvinner snart ..

Så nu ska man ta sig en lång varm dusch, sen få i sig något att äta, även tänkt att ta och röja undan här hemma, även ta en runda med dammsugaren eftersom vi ska ha massa folk ikväll, vet ej vilka som kommer än men blir iaf, Mia, Jacob, Tuda, Mimmi sen kommer nog flera .. Jag märker helt enkelt vilka som dyker upp. För ikväll är det nämligen bingolotto som gäller!

Puss från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0