NY RAKAD HÄST

Blev ingen ridtur innan hovslagaren kom, för tiden blev redan ändrad tills 10.30. så efter att hovarna var fixade och skor på så blev det en runda på hästryggen, blev en lugn runda idag, bara skritt över en timme, en långrunda blev det, riktigt skönt var det, dock lite kallt i slutet .. hade dåligt med kläder på mig, det kan jag erkänna ..

Efter att man ridigt så fick jag mig ett ryck och har tänkt länge att jag skulle raka honom, eftersom han blir genom svettig efter ett ridpass, lika bra att få bort all den tjocka pälsen så han lättare torkar, så nu åker alla täckena fram, så han inte fryser ..

Glömt hur länge det verkligen tar att raka en häst, dock är han världens snällaste och står stilla, men tar sin tid trotts allt ..

Så nu är man hemma igen, ska göra något att äta sen blir det en lång varm dusch för min del! Den har man längtat efter .. eftersom man solade innan man åkte till stallet!

Puss från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0