LÅNG DAG

De har varit en lång dag idag, trotts att man varit ledig! Tyvärr har man haft att göra exakt hela dagen tills nu ..

Som sagt begav man sig till stallet för att fixa till alla hästarna, fixade även till kusins fyra hästar när jag ändå fixade till Hugo, ibland är man väldigt snäll .. som hon skrev själv när jag skickade sms till henne att jag fixade hennes hästar också, 'du skämmer bort oss totalt' jajo kanske man gör, men kan komma en dag då jag behöver hjälp med Hugo, så då kan man lika bra hjälpas åt på bästa sätt!

Blev att man red en liten runda i skogen idag, lite mera lagom runda än i lördags! :)

Efter att man var klar i stallet så fick man sig ett ryck att man skulle städa och tvätta bilen, har verkligen varit behövligt väldigt länge, så körde först till Car wash för att först tvätta, sen hem till pappa för att dammsuga och göra rent hela inredningen i bilen .. kan tro att det blev en stor skillnad efter att ha hållt på två timmar med detta, jag blev nöjd med resultatet om inget annat! Under tiden man höll på med bilen så kom pappa par gånger och undrade om jag inte putsat klart, haha. Lika bra att ha det ordentligt gjort när man ändå höll på med det ..

När man var klar så begav man sig hemåt, älsklingen sov fortfarande, men dröjde knappt en halvtimme förän han kom ner och sen började jag på städningen här hemma .. medans jag städade begav sig älsklingen för att hämta ved hemma hos sina föräldrar, eftersom den redan var slut, eldar som fan här hemma .. härligt med extra varmt! mys.

Efter att jag var klar med städningen, så hjälptes vi åt med att laga mat, blev hemmagjorda hamburgare för våran del, riktigt gott .. sen glass till efterrätt! mums!

Älsklingen åkte till jobb strax efter sex så nu är man ensam hemma tills imorgon bitti, lite tråkigt men jag överlever nog det också, jag har Trixie hos mig iaf! Så nu hade jag tänkt färga utväxten, nämligen tid med det igen, skulle ha gjort det i fredags egentligen, men då blev det bio och annat skoj, så fick hoppa över det tills idag istället .. går lika bra! :)

Puss från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0