Grillning hos svärföräldrarna

Bror på besök, en glad Zaga

Bus på familjecentralen

Torsdag

Inatt har jag fått sova lite mera, skönt att inte känna sig trött! ;)

Uppe åtta idag, upp och göra oss i ordning och äta frukost sen iväg till öppna förskolan klockan 9, åkte därifrån vid halv tolv och då fick vi besök av bror. Så nu har han åkt och Zaga har lagts för att vila en runda..

När Zaga vaknat får vi se vad vi ska sysselsätta oss med, funderar på familia eller väla en runda .. :)

Mys på hästryggen

Hos bror på besök

Ute i det fina vädret

Besök på kungsgården

Onsdag

Inatt har varit en jobbig natt, Zaga vaknat och varit ledsen antal gånger, två tänder på gång så det förklarar nog saken varför hon varit ledsen .. Uppe halv 9, då blev det frukost och sen tog jag ett litet städryck här hemma sen när man var färdig med det så gick vi till kungsgården för att kolla alla djuren där samt dom nya lammen som kommit .. Så söta! Jag hade en nöjd dotter som fick kolla på "bää" ;)

Nu har vi kommit hem igen, vi ska äta lite lunch sen ska Zaga vila, då tänkte jag också passa på att vila så man tar igen lite sömn..

Sen när vi vaknat blir det stallet för en runda på hästryggen.. :)

Trött Zaga säger godnatt

Klappar händerna

Kex & Nutella

Mys

Pyjamasen på & roar sig bra själv i soffan. Nu myser vi resten av kvällen innan säng dags! :)

Kvällsmat

Mums

Tisdag

Idag fick man sovmorgon tills kvart över åtta, sen strax efter 9 begav vi oss hem till gammelfarmor, men på vägen dit blev det att köra inom Bruno och beställa ny tid för bilen, moterlampan lyser, så vete fan vad som är fel nu. Alltid något som ska klabba! :/

Var hos gammelfarmor tills fyra, sen begav vi oss mot Klippan för att hälsa på bror och sen inom Storköpet för att handla hem lite som behövdes, behövde inte mycket men blev ändå nästan 400 kr. Dyrt med mat!

Nu har vi kommit hem och packat upp varorna och ska fixa något att äta sen blir det bara mys resten av kvällen.
Gäller att passa på när man kan! ;)

Kör sin docka i bilen

Krak Krak

Zaga rider på Hugo <3

Vi har det bra i solen

Soffmys

I varje tanke är du viktigaste för mig

Disney böcker till Zaga

Tut tut

Frukost

Familje mys

Fredag

Igår blev det fullspäckad dag.. Jobb tills kvart över 7 på morgonen, sen sov jag tills halv 11 sen blev det att packa in 8 däck i bilen sen städade jag huset, efter jag var klar med städningen lämnade jag däck & fälgar till Bruno så ska han kränga av dom gamla däcken och på med dom nya idag.. Det tråkiga är att vi är utan bil idag, får se när vi får bilen, annars blir det bara hemma mys idag :)

Efter att jag lämnat däcken blev det att hämta hem Zaga, fika där innan jag åkte, blev dock väldigt besviken på gammelfarmor för hon hade klippt Zaga, skulle låta hennes hår växa så hade hon klippt par cm, det är inte okej enligt mig :( men nu är det gjort tyvärr!

Innan vi körde hem så körde vi hem till farmor & farfar på besök, sen hemåt för att göra mat & efter vi ätit så lämnade vi min bil som ska fixas idag.

Sen hade vi familje mys resten av kvällen.. :)

Idag vaknade vi kvart i åtta, skönt med sovmorgon efter två natt pass! :)

Ätit frukost & nu myser vi i soffan & tar det allmänt lugnt! :) bra start på dagen.

Idag har vi inget planerat, tar dagen som den dyker upp! :)

Puss från mig

Gott med rån

Sommarfälgarna

Dagens runda på hästryggen

Onsdag

Har jobbat inatt, en ganska bra natt tyckte jag ändå.. En del larm men det gick! Var hemma tjugo i åtta imorse, så åt lite sen la jag mig, lyckades bara sova tills halv tolv sen kunde jag inte sova mera!

Blev att äta lite lunch sen åkte jag till stallet för en runda på hästryggen.. Solen var framme och varmt, men blåste som fan.. Blåsten har lugnat sig nu som tur är, så man kan hoppas man slipper det i natt!

Väl hemma efter stallet så fixade jag mina sommarfälgar, ska lämna in bilen på servis och däckbyte imorgon.. Så är utan bil tills fredag någon gång när den är färdig.

Efter jag fixat fälgarna blev det soffan för att försöka vila, nu har jag ätit & tagit en dusch, så inväntar att klockan ska bli närmare nio då det är dags för en jobb natt till.. Hoppas på en bra natt utan massa stress!

Fika hos gammelfarmor

Mys i trädgården

Tisdag

Idag sov vi länge, strax efter åtta gick jag upp men Zaga sov vidare, fick väcka henne kvart i nio, min sömn tuta till dotter ;) upp och äta frukost och gjorde oss i ordning sen vidare till gammelfarmor & gammelfarfar för besök..

Ätit god mat & fikar, sen tog vi en långpromenad innan jag åkte hem. Underbart väder idag, hoppas det håller i sig nu :)

Sambon är iväg och hämtar pizza sen ska jag iväg och jobba ett nattpass börjar 21.15 till 07.15 hoppas på att det ska gå fort, har vilat två timmar nu sen jag kom hem men sjukt seg är man .. Bara att bita ihopa, behöver inte jobba egentligen men skönt att jobba ibland & inte bara vara mamma sen extra pengar är inte helt fel ;) går ju in på kval! Goa pengar ..

Nu slöa i soffan innan det är dags för jobb..

Pool till Zaga

Härlig runda på hästryggen

Idag blev det en härlig runda på hästryggen med Elin, alltid roligt med sällskap :)

Måndag

Idag fick det bli en hemma dag eftersom jag väntade på att mina däck skulle komma! Vi var inte uppe förän halv nio idag, skönt med sovmorgon och inte ha en stressig morgon med att man ska iväg ..

Har hunnit med ett städryck här hemma ska även sätta igång en maskin med tvätt, däcken kom med postbilen för 10 min sen, så nu ska dom bara monteras på mina fälgar och på bilen..

Annars idag blir det en runda på hästryggen med Elin, hon skickade igår om vi skulle ta en tur tillsammans :) så det är tänkt i eftermiddag.

Mums

Helgen

Igår blev det upp åtta, sambon fick ett ryck att vi skulle köra till Lysekil & hälsa på hans syster, skulle vara en överraskning att vi dök upp! Så det var bara att packa saker och sen mot Lysekil, hade en trevlig dag där & hemma strax efter nio igår kväll, väl hemma blev det duschen sen sängen .. Trött som bara den fast klockan var 11.

Idag var man uppe strax efter 6, sen mot jobb för första passet, slutade 10.00 sen när man slutat blev det inom och sola, väl hemma bytta jag om till ridkläder och iväg till stallet för en runda på hästryggen med svärmor & Jenny, nu slöar jag i soffan, men ska klä mig & sen iväg till jobb för ett kvälls pass, dock jävligt trött :/ skulle kunna somna gott nu , men nu mot jobb!

Ha en bra kväll alla!

Fredag

Idag var man uppe strax innan åtta, åt frukost och gjorde oss i ordning, sen iväg för att lämna Zaga hos gammelfarmor & sen körde jag vidare för att hämta trädgårdsmöbler på Harald Nyborg, sen inom Rusta för att kolla en runda, hittade en pool till Zaga i sommar som hon kan plaska själv i, våran stora pool kommer hon tyvärr inte själv i och ur, så fick bli en egen liten pool till henne, köpte även en som hon kunde ha hos gammelfarmor när hon är där .. :)

Sen inom City Gross för att handla mat, man behöver inte så mycket men ändå handlade man för 1300, ja så det blev en hel del där också .. efter att jag handlat blev det lunch på McDonalds, mums. massa shopping även idag! ;)

Väl hemma så packade jag in alla sakerna och fixa, sen tog jag mig en vilo paus och nu inväntar jag att klockan ska bli tjugo över tre så ska man köra till jobb för ett kvällspass, ett bra tag sen man jobbade så tackade ja till ikväll & på söndag, lite extra pengar skadar inte, sen så saknar man jobb & jobb kollegorna också ;) skoj att komma in lite då och då när man väl känner för det! :)

Ha en fortsatt bra fredag allihopa.

Mys

Badtajm

Gått med Disneyklubben till Zaga

detta är  välkomsterbjudande, två böcker med ljudböcker för endast 59kr ..
toppen :)

Klickat hem nya kläder till Zaga

Fick hem nya kläder till Zaga, får nog försöka låta bli att köpa kläder ett tag, har överfullt i både 80 & 86, sjukt! Hon har 80 nu men växer fort .. Men svårt att låta bli när man ser fina saker ;)

Ny dammsugare

Bus på öppna förskolan

Mina nya fina

Torsdag

Idag sov vi tills strax efter åtta, for ur sängen när man såg att klockan var så mycket .. Skulle nämligen vara på Zagas blivande dagis klockan kvart över nio, men vi hann ..

Efter besöket på dagis så blev det lek på öppna förskolan ..

Nu hemma och Zaga vilar och jag tänkte också vila en timme, skönt ibland.. :)

Tänkte rida i eftermiddag också men inget roligt väder, blåser som fan. Får se hur det blir med det!

Jobb har ringt så ska jobba fredag kväll & delad tur på söndag, helgen räddad, vet vad jag ska göra iaf..

Nu vilo paus.

Ska börjas i tid

Fått en ny häst att gosa med

Brum Brum

Shopping

Idag var vi uppe tidigt, redan 7 .. segt men så är det att ha en liten Zaga som vaknade tidigt. Därfär är man extra glad när man får sovmorgon!

Vid 9 tiden begav vi oss ner till svärföräldrarna för att kolla min dimision på däcken, eftersom vi skulle iväg och kolla sommardäck till min bil så kan det vara bra vilket så man inte beställer fel .. så nu är däcken beställda. Fick ett hyfsat bra pris på väldigt bra däck. 551kr stycket. Det får man ta när det gäller däck.

Efter vi fixat med däcken så blev det familia & City Gross, på vägen hem så blev det även inom Pang för att kolla där också en runda .. :)

Väl hemma blev det lunch för Zaga sen vilo paus, även jag passade på att vila med henne, riktigt skönt kan jag säga, jag var riktigt trött idag när man gick upp. Så det var skönt med en power nap!

Sen när vi vaknade så blev det en runda med den nya dammsugaren, gick finfint! Behövde inte städa egentligen, men hade inget bättre för mig & suget fanns att testa nya dammsugaren! :)

Nu har vi ätit och resten av kvällen blir massa mys.. ska tända massa värme ljus & mysa ner mig i soffan bredvid sambon & Zaga .. :) mys.

ha en fortsatt bra kväll allihopa.

Hel dag hos gemmelfarmor

Promenad i det fina vädret

Älskar solen

Så fort solen lyser så lägger sig Trixie i just den solplätten, älskade hund! ;)

Shopping till Zaga

Hittade massa fint på bytes marknaden till Zaga, allt för 220kr, snacka om att man kan fynda ibland.

Besök hos gammelfarmor

Idag är det ju tisdag så då är det som vanligt ett besök hos gammelfarmor .. åkte dit strax innan nio. Blev massa bus och lek innan det var dags för middag halv tolv, efter att vi ätit efterrätt så åkte jag till stallet för en runda på hästryggen, eller det blev en lång runda, strax efter 9 km.. så det blev en bra runda idag..

Efter att jag ridigt så blev det bus i trädgården & hade en väldigt nöjd Zaga som fick gå runt själv överallt! :)
Sen blev det fika & sen åkte vi hem vid fem tiden, väl hemma blev det att fixa middag, sen blev det duschen för min del, så nu blir det bara mysa resten av kvällen, sambon jobbar än, men hoppas på att han slutar snart! :)

Ja såhär har våran dag sett ut, alltså bra. Har tagit en del bilder så dom kommer komma upp sen.

Ha en fortsatt bra kväll allihopa.

Samlar polux böcker till Zaga

Bus besök på öppna förskolan

Väntar utanför öppna förskolan

Morgon bus på sitt rum

Måndag

Idag vaknade jag sju klar vaken, Zaga sov gott men vaknade strax innan åtta, då blev det upp och äta frukost och göra oss i ordning sen iväg till öppna förskolan för massa bus och idag började bytes marknaden, lämnade 3 papp kassar med kläder som Zaga växt ifrån .. Sen köpte jag även lite kläder där för 220kr, billigt & bra :)

Hemma vid halv tolv då la man Zaga för att vila och hon vilar än, jag har hunnit med ett städröj här hemma samt lägga in dom nya kläderna i Zagas lådor .. Har tillräckligt med storlek 80 & 86 nu, ändå handlar man massa extra ;)

Nu invänta att Zaga ska vakna, sen iväg till Klippan för att fixa ny kod till min internet dosa för Zaga har fått tag i sen och låst den totalt, typiskt! :/ alltid något som ska hända!

Annars idag har vi inte mycket planerat, tänkte ta en promenad sen när vi kommer hem eller efter vi ätit middag, får se hur det blir med det :)

Svärmors söta kycklingar

Skål

Helgen

Helgen har varit bra & fullt av roligheter, i fredags skulle vi bara ut och äta egentligen, slutade med att jag blev as nitad! Vi blev även barnfria, Zaga sov hos gammelfarmor! Vi åt först på haket sen vidare till Harrys.. En toppen kväll i hbg :)

Vaknade lördag morgon och mådde skit. Fyfan! :/ vid 2 hämtade vi Zaga så blev det mys par timmar, sen vid fyra blev det att åka till flyinge för monty Robert show .. Verkligen värt pengarna att se .. Hemma vid 11 då blev det sängen direkt, riktigt jävla trött!

Idag har man tagit ett litet städröj och nu slöar man i soffan, ikväll ska vi äta på 21 i Klippan, riktigt sugen på deras mat! :) mums.

Fredag

Idag var vi uppe tidigt, redan halv 7 klev jag upp, skulle lämna bilen halv åtta i Åstorp. Sen har vi varit hos gammelfarmor hela dagen och ätit gott & myst i solen.

Hemma strax innan fyra och nu inväntar vi sambon, ska iväg och tura och äta gott, blir Zagas första båtrunda idag! Mysigt! :)

Ha en fortsatt bra fredag allihopa.

Dagens promenad

Kvälls promenad

Paket från go'boken

Zaga roar sig i soffan

Fika besök

Efter ett par timmar på öppna förskolan så blev det att tvätta bilen i Klippan, sen hemåt! Väl hemma skicka Emma och undra om dom kunde komma på fika besök, så nu har dom varit här på besök! Trevligt med lite besök! :)

Nu myser vi bara i soffan, snart dags att börja på middagen, sen blir det bara mys resten av kvällen! :)

Bus på öppna förskolan

Godmorgon

Idag var vi uppe halv åtta. Har gjort oss i ordning & ätit frukost, invänta klockan sen iväg till öppna förskolan för massa bus & lek! :) två veckor sen sist, Zaga var först sjuk sen har det varit påsk stängt.. Nu är vi igång igen, sen efter bi varit där blir det att tvätta bilen, sen ska den lämnas in imorgon..

Ha en bra dag allihopa.

Presenter från faster Mari

Nybadad Zaga

Håller kväll

Efter att jag kört Alex och Emma blev det inom Ica för att handla.. Hade tänkt tvätta bilen också men många i kö så struntade i det! Får göra det imorgon istället ..

Nu hemma och slöar i soffan! Soffläge och massa mys!

Puss från mig

Zaga äter själv

Zagas fönster

Zaga fått ny fönsterlampa, blommor & gardiner på sitt rum :)

Nya fina lyktor

Shopping till Zaga

Glad Zaga

Onsdag

Idag sov vi tills halv åtta, skönt! Sen upp och åt frukost och på med myskläderna för både mig & Zaga, hade tänkt en hemma mys dag idag med lite fixs här hemma!

Har hunnit med att rensa bland Zagas kläder som ska säljas, par tusen kroner får man in om man lyckas sälja allt på bytesmarknaden nästa vecka! Hoppas på det bästa..

Efter det så tog vi en promenad i det sköna vädret, solen har ju varit framme!

Sen har man hunnit med att tvätta två maskiner tvätt och nyligen plockat undan och dammsugit nedanvåningen. Snart på börja maten, sambon slutar fyra. Sen vid halv sex ska jag köra Emma & Alex ett ärende, sen håller jag kväll..

Ny lampa i hallen

Påsk mat hos Emma

Tisdag

Idag var man uppe vid sju för att göra att fixa ett samtal, sen upp och göra sig i ordning för sen iväg till gammelfarmor vid halv nio .. där har vi spenderat hela dagen, dock smet jag iväg när Zaga sov då tog jag en runda på hästryggen, passa på när man har barnvakt!

Efter att jag ridigt blev det fika, sen tog vi en promend i Kvidinge city, inom blomster affären och köpte blommor.
Åkte hem strax efter fyra, då blev det att fixa middag sen vid sex iväg för att hämta min säng stomme.

Väl hemma blev det en dusch sen slöat resten av kvällen i soffan! mys.

Zaga somnade sent idag, fick henne att sova strax efter halv tio, det innebär sovmorgon imorgon! skönt.

Nu blir det att klicka lite på datan, sen sängen.