HÄRLIG RUNDA

Nu har man kommit hem efter par timmar i stallet, mysiga timmar kan man mera säga. Pysslat om honom 'lite' extra idag, när man ändå har tiden till det. Blev klippning av svans och man, så nu är min gosse fin igen, fast det är han alltid, men kanske lite extra när han är ny frisserad! :) Visade inget på att han var stel eller smärta, ni kan tänka er vilken lycka det är att se honom må bättre! jag är rikitigt glad iaf, dags att beställa tid till hovslagaren igen, så blir det på med skor bak också, så får vi hoppas på att det håller denna gången. Så man kan ha en frisk häst. Har varit en jobbig tid sen han blev sjuk och lång tid har det också tagit .. usch!

Inte lika kallt idag som det var igår, blåsten har inte varit mildare idag, så verkligen skönt att komma upp på hästryggen för en runda, Trixie var med och sprang rundan, så nu har jag en nöjd och trött Trixie här hemma, dock en vild Zeke, så lär få sysselsätta honom så han också blir trött så man kanske får en lugn stund!

Nu blir ut och leka av all energi av Zeke sen blir det varma soffan ett slag, så man kan få upp normal värme igen, smått frösen är man efter par timmar i detta kyliga vädret ..

Puss från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0