1 DAG OCH 22 TIMMAR SEN

Jag uppdaterade till er, men allt är bra med mig och jag lever ..

Jobbade igår tills 15.45. sen blev det direkt till stallet för att fixa och rida en sväng .. mötte Mari på väg ut i hagen, så hon vill med och rida, så klart fick hon det, så vi kom iväg på en runda med våra älsklingar. Kan ju säga att det var riktigt skönt väder att komma ut i, både vi och hästarna fick en lagom runda! Hugo var nog mest nöjd, ganska så sprallig av sig, min gamla gosse visar sig inte vara så gammal som han egentligen är. Efter rundan så blev det direkt hem för att skynda sig in i duschen och på  med myskläder för sen invänta Mia och bror, eftersom det blev söndagsmys hemma hos oss, spelade bingolotto, även blev det kort spel och massa gott. Eftersom man visste att man var ledig idag, så kom man så klart i säng väldigt sent, hade iallafall sovmorgon tills halv nio idag, väldigt skönt och behövligt för min del!

Blev ut med hundarna en runda sen begav jag mig iväg till strövelstorp för att fylla bilen med morötter, så klart till hästarna, så nu klarar dom sig ett tag framåt, par dagar iaf, brukar gå åt ganska mycket! Man kan inte snåla heller ..

Efter att man fixat det blev det att fixa min skitiga häst, han hade verkligen lera över hela sig till och med hela huvudet, så man har haft att göra med att få bort all lera och grus, tur han har täcke på sig så man slipper lite. Fast där var tillräckligt kan jag säga. När man väl var färdig så kom man iväg på en runda, lika skönt väder idag, fast har fått höra att det ska komma in oväder ikväll, så passa på innan det kommer in ..

Nu har man kommit hem och landat i soffan, små seg är man allt, men känner att man har en del som ska göras, få i mig lite mat, samt sätta igång lite tvätt! Lika bra att ta tag i det annars skjuter man bara fram det ..

Puss från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0